ارتباط با ما

شماره تلفن تماس :  ۰۲۱۳۳۹۱۹۱۱۵ — دفتر تولیت معظم : داخلی ۱۰۱ — دفتر مدیر کل مدرسه : ۲۱۲ — معاونت آموزش : ۲۲۱ — معاونت پژوهش : ۲۲۶ — معاونت تهذیب : ۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات کاربران:
  • ۳٫ مجموعه نکات و نتایج
    نظریه اشارات ولایی قرآن
    شناسایی و نمایش تناسب و تناظرهای
    جزییات ویژگیهای انحصاری و ترکیبی
    گزینش، چینش، تعداد، تکرار، مکان، …
    از حروف، کلمات، ترکیبات، فرازها و آیات قرآنی
    با نکات مرتبط با حقایق درونی قرآن
    و با ویژگیها در دین و مذهب و شریعت، هدایت،
    رسالت، امامت، تاریخ و طبیعت
    علی دلیلی یزدی *
    daliliali@gmail.com
    SApp.ir/quranhints
    Daliliali/persianblog.ir
    Instagram.com/daliliali14
    Telegram.me/quranhints **
    و در سایت آپارت، فیسبوک، یوتیوب، …
    و در بسیاری از شبکه ها، سایتها، وبلاگها
    و پیامرسانهای داخلی و خارجی
    (( * اطلاعات بیشتر در آدرسها ))
    )) * * دارای بیشترین اطلاعات و فایلهای متنی و صوتی))
    پاییز ۱۳۹۷
    ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    ۴٫ اصلی ترین سئوالات نظریه اشارات ولایی قرآن
    ۱٫ آیا احسن و نیکو و خوب است که خالق ژنهای موجودات زنده اشارات به حقایق هستی ماسوا را بطور مشابه در گزینش و چینش و سایر ویژگیهای حروف و کلمات و فرازها و آیات و قصص قرآن قرار داده باشد؟
    ۲٫ آیا احسن است قرآن بعنوان مجموعه هایی از دستگاه های معادلات باشد که حاوی پاسخ سئوالات ما به حقایق هستی در تشخیص و حل آن معادلات باشد؟ و خنثی کننده مشکلات رسم الخط ها، قرائتها، هرمونتیک و امثال آن؟
    ۳٫ آیا احسن است که قرآن کریم تبیان و توضیح کامل برای همه حقایق هستی خاصه نکات هدایتی باشد؟ خاصه برای معرفی هادیان و مفسران اصلی قرآن و چگونگی ادامه رسالت با امامت؟
    ۴٫ آیا احسن است در راستای آخرالزمان در کنار دلها و عقول، ابزارها و روشها و نگرشها بتوانند مانند تلسکوب و میکروسکوب جزییاتی بیشتر و دقیقتر از آیات هستی للناس را درک کرد؟
    ۵٫ آیا احسن است که مفاهیم و مبانی و روشهای علوم قدیم و نوین را بکارگرفته تا آیات و اشارات و نکات قرآن را که تبیان لِکُلّ شیء است در چاچوب اصول مسلم تفسیر درک نماییم؟
    ۶٫ آیا احسن و نیکو خوب و اصلح است که مفسران و محققان عالیقدر قرآنی در کنار سایر علوم اولیه و اصلی تفسیر، اصول و مفاهیم و نتایج و کاربردها در حوزه های ادبیات عرب قبل و صدر اسلام، زبان اصلی کتب آسمانی، منطق و کلام، فلسفه های شرقی و غربی، تاریخ و جغرافی ریاضی و نجوم و پزشکی تا امنیت اطلاعات و نهان نگاری و رمزنگاری و مخابرات امن و … را بدانند؟
    ۷٫ آیا کتابهای خالق هستی در قالب تکوین، تدوین(قرآن)، تشریع (شریعت)، هدایت ( رسالت و امامت)، تاریخ و طبیعت همگی با هم متشابه، متناسب و متناظر و متقارن هستند؟ و نشانه و اشارات و آیات در هریک به دیگر موارد در دیگر کتب دلالت صریح و ضمنی دارد؟
    ۸٫ آیا تنوع و تعداد تناسبها و تناظرهای درونی و برونی قرآن بقدری فراوان و غیر قابل مقایسه با سایر کتب ( الهی و غیرالهی) بوده و از توان انسان در ۱۴۰۰ سال قبل خارج میباشد؟ و این نوعی تایید و تاکید علمی و مستقل از عقاید و نظرات دینی و مذهبی و سلائق گروهی و شخصی است؟
    ۹٫ آیا احسن است که یک کتاب در عالم ناسوت دارای جزییات حقایق هستی باشد که تنزل یافته لوح وقلم و کتاب مبین و دارای علم معصوم ص باشد که میتوان در آخرالزمان نشان داد تمام علم ما کان و غیر آن در آن وجود داشته است؟ و همچون فیلمنامه هستی همه حقایق عالم ناسوت را در خود داشته است؟
    ۱۰٫ آیا احسن است دلایل و اشارات برای همگرایی انواع تفسیرهای ادبی، روایی، عقلی، عرفانی و امثال آن و نیز برای یافتن رسم الخط و قرائت برتر و یا برای رفع سایر اختلافات در خود قرآن باشد؟
    ۱۱٫ …
    ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    ۵٫ خلاصه نظریه اشارات ولایی قرآن

    ۶٫ کوششی در تاسیس علم و نظریه نوین قرآنی
    اشارات ولایی قرآن کریم
    بدیهیات، اصول، تعاریف، مبانی،
    روشها، نتایج و کاربردها
    مقدماتی برای تنظیم و ارائه مطالبی در
    ساختار و روش بررسی و تجزیه و تحلیل
    اشارات قرآن حقایق هستی
    بر اساس علوم و فنون مانند منطق، نهان نگاری،
    داده کاوی، پردازش زبان و درک نیمه خودکار، …
    ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    ۱٫ شارع (خالق) دارای وحدت عمل در افعال خود هست (توحید فعل و توحید غایت و … ) !!!
    ۲٫ کتابهای تکوین، تدوین (قرآن)، تشریع (شریعت) و تنطیق (انسان کامل) دارای وحدت غایی هستند.
    ۳٫ مراتب و تنوع و تفاوت اصل لا ینفک هستی ماسِوا می باشد (و امکان بررسی و تحلیل را ممکن میسازد).
    ۴٫ سطوح آیات و نشانه ها در هستی مانند عقول و شرایط موجودات مختار گوناگون هستند.
    ۵٫ قراردادن اشارات و کنایات و راز و رمزهایی در قرآن برای هدایت بیشتر در زمانهای مختلف مطلوب است.
    ۶٫ کلمات، فرازها و آیات کتابهای خداوند دارای اشارات درونی و بیرونی هستند (بخاطر لزوم هدایت ذاتی).
    ۷٫ انواع ویژگیهای اجزای و مجموعه های مختلف هستی آیه و نشانه به سایر آنها هستند.
    ۸٫ چینش و تکرار و سایر ویژگیهای اجزای قرآن باید از زوایای گوناگون بررسی و تحلیل گردند.
    ۹٫ کاربرد ابزارها مانند تلسکوپ و میکروسکوپ و رایانه برای درک بهتر مطلوب است.
    ۱۰٫ بررسی احتمال نهانسازی و نهان نگاری در قرآن مبنای اشارات ولایی قرآن است.
    ۱۱٫ نشانه ها و اشارات در قرآن باید در غایت به آیات و اسامی اعظم و اتم و اکمل برسند.
    ۱۲٫ انسان کامل (یعنی ۱۴ معصوم ص/س/ع) آیات اتم و اکمل هستند (و همه آیات و نشانه ها در راستای آنهاست).
    ۱۳٫ وحدت رویه در بررسی و تحلیل و درک و کشف در علوم گوناگون باید رعایت شود.
    ۱۴٫ لزوم وجود فقط و فقط یک روش و یک قانون برای نهان سازی در قرآن غیر عقلی و منطقی است.
    ۱۵٫ روش تهیه و بکارگیری انواع مواد برای رفع یک نیاز لزومًا یکسان نیست (وتجربه آنرا نشان داده است).
    ۱۶٫ اشارات قرآن به یک موضوع و مفهوم میتوانند بروشهای گوناگون نهانسازی شده باشند.
    ۱۷٫ درجه مطلوب بودن و دلپذیر و عقل پذیر بودن انواع نهانسازی های ممکن لزومًا واحد نیستند.
    ۱۸٫ امروزه از نهانسازی و امضاء دیجیتال و روشهای مشابه برای افزایش امنیت متون استفاده میکنند.
    ۱۹٫ آیا اشاره به جهت قبله (شطر / شطره) فقط در ۵ نوبت متناسب با ۵ نویت نماز است ؟ بصورت ۱+۲+۲ ؟
    ۲۰٫ آیا کلمات ۸، ۸/۱، ۸۰ و هشتم فقط ۸ بار در قرآن آمده است ؟ آیا میشود اینها را بررسی و تایید کرد ؟
    ۲۱٫ آیا ۷ آسمان و آسمانهای هفتگانه فقط ۷ مرتبه در قرآن آمده اند ؟ ۷ عَدَد ؟ ۷ معدود ؟ …
    ۲۲٫ آیا ۳ کلمه اطاعت، الله و رسول فقط ۱۴ بار پیاپی آمده اند !؟ و فقط ۱ مورد مونث !؟
    ۲۳٫ آیا کلمه وحید (به معنی تک و تنها و … ) فقط و فقط یک مرتبه در قرآن آمده است ؟
    ۲۴٫ آیا اشارات چندگانه متناسب و متناظر را برای هر یک امامان ۱۲ گانه معصوم س ع و یا ۱۴ معصوم ص/س/ع میتوان در قرآن پیدا نمود !؟
    ۲۵٫ آیا کارهای مشابه نهان نگاری مبنای علمی دارد و در حفظ و نگهداری و انتقال داده ها و اطلاعات بکار گرفته میشود؟
    ۲۶٫ آیا میتوان از روشهای علمی – پژوهشی مربوط به هر رشته و گرایش در درک بهتر و بیشتر اشارات درونی قرآن کریم به حقایق کمک گرفت؟
    ۲۷٫ آیا مثلا تا کنون از جزییات مفاهیم و مبانی و روشهای ژنتیک، رمزنگاری و نهان نگاری، ریاضیات پیشرفته، مخابرات امن، انتقال داده، … برای درک بیشتر مفاهیم در قرآن اقدامی شده است !؟
    ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    ۷٫ درخواست از صاحبنظران قرآنی
    بنام خدا
    حضور محترم
    مفسران عالیمقام، محققان قرآنی عالیرتبه، …
    اساتید ذیربط خبره، قرآن پژوهان مصمم،
    ریاست، مدیریت، مسئولان عالیه، صاحبنظران گرانقدر،…
    کارشناسان عزیز، علاقمندان گرامی، کارآفرینان دلسوز، …

    در حوزههای علمیه، دانشگاهها،
    پژوهشگاهها، دانشکدهها، پژوهشکدهها،
    گروهها، مراکز، سازمانها، نهادها، ادارات، واحدها،

    سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    با آرزوی سلامتی و سعادت و موفقیتهای بیشتر الهی
    برای حضرتعالی و همه حق جویان، حق باوران و حق یاوران
    این درخواست در جهت جذب مساعدت و دستورات موثر و حداکثری در برگزاری جلسه، نشست، کارگاه، کلاس و یا هر گونه تعامل و همکاری متقابل ممکن و مناسب برای ارائه مطالب، بررسی، تجزیه و تحلیل، تعدیل و توسعه و کاربرد مفاهیم، روشها و نتایج پروژه و نظریه اشارات ولایی قرآن کریم در ابعاد مختلف ارائه میشود.
    یافته های بعضًآ بیسایقه، شگفت انگیز، جذاب و خیره کننده در تشابه، تناسب، تناظر و تقارن وجود، چینش و تکرار و ویژگیهای کلمات و فرازها در قرآن با جزییات بسیاری از حقایق مانند نماز، عترت، امامان اثنی عشری ع، ۱۴ معصوم ص و حتی جزییات واقعه عاشورا-کربلا فراوان هستند.
    بخاطر اهمیت موضوع و نتایج ، اینجانب با شرکت در دهها نشست و جلسات متعدد در دانشگاهها و نیز در مراکز تحقیقاتی قرآنی – و با ارائه های عمومی، فردی یا نیمه خصوصی برای صدها نفر از اساتید، صاحبنظران، دانشجویان، طلاب، مسئولان و علاقمندان باعث شده که تقریبا تمامی مبانی، اصول، روشها، نتایج، دلایل، کاربردها، مطالب، موضوعات و نظرات، در معرض نقد و بررسی قرار گیرند.
    نگرش به مفاهیم، اصول، روشها، نتایج و کاربردهای علوم نوین مانند ژنتیک، امنیت اطلاعات خاصه نهان نگاری متنی، نقشه نگاری چندلایه، مخابرات امن، دستگاههای معادلات و نامعادلات، گواهی و امضای دیجیتال، داده کاوی و سایر موارد مرتبط دریچه های جدیدی در درک چگونگی کشف شواهد درون قرآنی برای پژوهشگران وعلاقمندان را گشوده است.
    تعداد موارد از روابط و تناسبها یافت شده خارج از تصادفی بودن و نیز توان انسان در شرایط صدر اسلام و حتی زمان فعلی و امکانات و قدرت پردازشی است.
    بنابراین مناسب است که توسعه جامعتر، سریعتر، کاملتر و موثرتر تحقیقات در نظریه اشارات ولایی قرآن و کشف و انتشار بیشتر و منظمتر دستآوردهای عظیمتر بوسیله همافزایی های ممکن از جانب مفسران عالیمقام، کارشناسان و صاحبنظران عالیرتبه متون دینی خاصه قرآنی و مراکز و محافل خبره مرتبط تقویت گردد.
    در باره اصول و مبنای اشارات ولایی قرآن نکاتی چندعرضه میشود. بدیهی است که خالق هستی در کتابهای تکوین ( هستی ماسوا)، تدوین ( مانند قرآن) ، تشریع ( وجزییات شریعت)، تاریخ و طبیعت (فیزیکی) همافزایی و وحدت رویه داشته باشد.
    همه هستی تجلی اراده الهی و آیات الهی بود بالتبع داشتن وحدت نظر به همه آیات الهی را منجر میشود. مثلا وجود جزییات ساختاری و رفتاری موجودات زنده در رموز و اشارات در حال کشف در ترکیبات ژنها میتواند دلالت لازم را به اهمیت داشتن نگرش وبررسی مشابه و تطبیقی به قرآن و دقائق آن نشان دهد.
    جزییات گزینش و چینش و انواع ویژگیهای نشانه ها، حروف، کلمات، ترکیبات، فرازها، آیات، قصص و سوره ها میتوانند بمنزله ژنوم هستی تلقی و پردازش شود.
    نظریه اشارات ولایی قرآن از سایر علوم فوق الذکر هم برداشتهایی در کشف شواهد و قرائن لازم داشته که نتایج آنها اعجاز و حقانیت قرآن را بیشتر و دقیقتر مشخص میکند که دستگاههای معادلات و نهان نگاری متنی از مهمترین مصادیق هستند.
    بر اساس مطالب فوق، کاوش و فعالیتهای مرتبط با اشارات ولایی قرآن که در اوایل دهه ۹۰ آغاز شده است هم اکنون در قالب یک نظریه پیشنهادی به مجامع و محافل داخلی و خارجی با موضوعات دینی، قرآنی، مذهبی و فرهنگی مبتنی بر مبانی عقلی و عقلایی، کلامی و روایی مطرح میشود.
    تنظیم نظریه اکنون با هدف تآسیس علم نوین قرآنی و حتی یک روش یافتن شواهدی تفسیری-روایی-تاریخی بر اساس تعریف قالبها و الگوهای ممکن و سپس بررسی، کشف، تجزیه و تحلیل و کاربرد انواع فراوان تشابه، تناسب، تناظر و تقارن با حقایق هستی ماسوا پایه گذاری و ادامه یافته و هم اکنون نیز ادامه دارد.
    در این مرحله، لزوم بررسی دقیقتر و عمیقتر کلیه مراحل و فازها خاصه نتایج حاصله و مقابله آنها با روشها و نظرات مفسرین بزرگوار، محققان ارزشمند و صاحبنظران در علوم و حوزههای مختلف محسوس و دارای اولویت خاص میباشد.
    وجود انواع روابط در قالب ویژگیها مانند ادبی، معنایی، مکانی، ظاهری، باطنی، صرفی، نحوی، بلاغی در و بین اجزای جزیی تا کلی درون قرآنی از حروف، کلمات، ترکیبات، فرازها تا آیات، قصص و سور و ارتباط خاصه درونی در قرآن کریم و نیز برونی آنها با مفاهیم و قرآئن و شواهد هدایتی در شریعت، رسالت، امامت، عترت، تاریخ و طبیعت محور اصلی نظریه و مبانی، اصول، روشها و جستجوها قرارگرفته اند.
    بدیهی است کلیه یافته ها بعنوان شواهد و قرآئن در تفسیر قرآن کریم و برداشتهای مناسب در چارچوب مفاهیم، اصول، روشها، علوم و فنون معقول مربوطه تلقی میشود.
    پژوهش های حقیر در سالهای اخیر و بالاخص در سال ۹۶ و ۹۷ دستآوردهای شگفت انگیز داشته است که در آنها اشارات ۱۴ گانه مرتبط با ۱۴ معصوم ص شاخصترین یافته ها میباشند.
    تحقیقات مبتنی بر تعریف و شناسایی الگوهای تکرار و چینش کلمات و فرازها در قرآن کریم بر اساس علوم متعدد و مفاهیم خاصی مانند آمار، فرکانس ( بسآمد)، ژنتیک، امنیت اطلاعات و نهان نگاری متنی و نیز با استفاده از رایانه و مستقل از عقاید و نظرات فردی و گروهی در گروه بندی و انتخاب مصادیق و موارد، از سال ۱۳۹۰ شروع و همچنان ادامه دارد.
    نتایج که تاییدی بر اعجاز قرآن و وحدت قرآن، عترت، شریعت، تاریخ و طبیعت دارد بطور وسیع در مراکز، محافل ومجالس علمی، پژوهشی، مذهبی و عمومی به افراد حقیقی و حقوقی منتقل شده است.
    لازم به توضیح است نتایج و مطالب برای افراد حقیقی و حقوقی متعدد در محافل گوناگون حوزوی، دانشگاهی، مذهبی، عمومی و رسانه ای ارائه شده است.
    مجموعه مطالب در کلاسها، سخنرانی ها، جلسات و در ارائه های شخصی و عمومی – در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، دانشکده الهیات دانشگاه تهران، پژوهشکده اعجاز علمی قرآن دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه رضوی و دهها و صدها مورد دیگر – انجام شده است.
    صوت و نمونه های بسیاری از موارد حاوی مفاهیم، اصول، روشها، نتایج، کاربردها و سئوال و جوابها در چنین ارائه هایی در کانال اصلی مربوطه موجود است.
    در راستای اهداف پژوهش و ارائه نظریه اشارات ولایی قرآن امید است حسب الامر بزرگواران متعدد بر مساعدت و راهنمایی اساتید و همکاران ارجمند در آن مرکز/ حوزه/ سازمان/ نهاد/ موسسه/ شرکت/ … در راستای تبادل اطلاعات در نشست، دفاعیه، مناظره، آزاداندیشی و یا نظریه پردازی، تسریع در روند تحقیقات جاری و آتی و تعدیل و همافزایی لازم و ضروری، میسر شده و اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ قرآن و عترت را – با تولید و تکمیل انواع کالاها و خدمات ذیربط برای انواع گروه های ممکن از مخاطبین داخلی، منطقه ای و جهانی- از قشرهای فراوان با سوابق و گرایشهای گوناگون باعث شود و در توسعه سطح دانش حقیقی و ایمان و عمل الهی موثر باشد.
    جزییات بیشتر در بیش از ۲۰ هزار فایل، عکس، مطلب، پیوند و خروجی نرم افزاری در کانال ها، وبلاگها و پیام رسانهای داخلی و خارجی متعدد وجود دارند.
    همچنین مطالب و دستآوردهایی با حجم بیش از صدها صفحه در مجموعه هایی با عناوینی مانند مهندسی اشارات ولایی قرآن، مفاتیح القران، چکیده اشارات قرآن، اسلایدهای اشارات، … در آدرسهای فوق ارائه شده اند.
    آدرسها با بیشترین مطالب در سروش، تلگرام، اینستاگرام، پرسین بلاگ، آپارت، یوتیوب، فیسبوک، … عبارتند از
    Telegram.me/quranhints + daliliali.persianblog.ir + sapp.ir/quranhints + Instagram.com/daliliali14 + …
    با تشکر و قدردانی پیشاپیش و فراوان
    از بذل توجه دقیق، مساعدتهای مطلوب
    و دستورات برای پیگیری های موثر
    علی دلیلی یزدی

  • محمد سرسرخی گفت:

    سلام
    مقاله نقش رجال در فایند اجتهاد به طور کامل مطالعه کردم. من درباره ی رجال قبلا هم مطالعات دقیقی داشتم و نظرات بزرگان در این زمینه رو خوندم ولی متن ها چون عربیه یه خورده کار برای دانشجویان و فکر کنم شایدبرای خود طلبه ها هم سخت باشه ولی ایشون قلم روان و قابل تحسینی داشتند که متناسب با فهم عمومی به خصوص دانشجویان بود.
    چند نکته قابل توجه در این مقاله بودکه جالب بود مثلا ایشون در باره ی نیاز علم رجال به پیکر بندی جدید و علمی بنام اصوال مطالعه و کاربردی کردن یا لزوم فراگیری علمی بنام اصول نحو برای مجتهداشاره کرده بودن که تازگی داشت.
    درباره ی اینکه باید هر درسی را با منطق خاصش مطالعه و تدرس کرد گذرا بحث کرده بودن…خیلی جالب و نو بود.
    سوالی ازشون دارم:در حوزه شما برای درس ها کتاب اصول و منطق کاربست نوشتین؟ کتاب سرآغار اصول نحو شما را از کجا میشه تهیه کرد؟ در مدرسه مروی کلاس اصول نحو یا اصول رجال برگزار میشه ؟ امکان استفاده برای دانشجویان هست؟
    این مقاله دومشون که وعده داده بودن درباره ی شیوه ی مطالعه ی رجال و کاربست آن در فرایند اجتهاد کی منتشر میشه؟